List New York Times nedávno uvedl, že stále více evropských spotřebitelů se rozhoduje bojkotovat americké zboží bez ohledu na cenu, což se také stalo dlouhodobým strukturálním posunem.
Podle zprávy listu desítky tisíc členů hnutí „bojkot Ameriky“ organizovaného Dány a Francouzi na Facebooku vyzvali k tomu, aby se nekupovalo americké zboží a necestovalo do Spojených států.
Evropské prodeje Tesly se v dubnu propadly o 81 % a majitelé Tesly ve Švédsku si na svá auta lepí samolepky s nápisem „hanba“. V Německu a Itálii se objevily aplikace, které skenují potraviny, potraviny a oblečení, identifikují americké produkty a přímo doporučují evropské alternativy.
Poměrně dost Evropanů zrušilo své nabídky na Netflix (NFLX. USA), Disney, Amazon Prime Video a další američtí streameři. Společnost McDonald’s také uvedla, že pokles jejích zahraničních prodejů byl způsoben především protiamerickými náladami.
Zpráva poukázala na to, že i když Spojené státy a Evropa konečně dosáhnou dohody o celní válce, bude pro Evropu obtížné snadno eliminovat ostražitost Spojených států.